نمونه سوال درس مدیریت کلاس(مهارت های ارتباطی) دانشگاه پیام نور - رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
1- در یک ارتباط کلاسی موثر کلیه کلمات، الفاظ و رفتارهای غیرکلامی که معلم برای انتقال پیام به کار می برد.............. است.
1-بازخورد 2-رمزگشایی 3- رمز گردانی 4- کانال ارتباطی
2- مشکلاتی از قبیل حواس پرتی، نگرانی، اضطراب و ادراک کلیشهای از کدام دسته از موانع ارتباط میباشد؟
1-موانع مربوط به گیرنده 2- موانع مربوط به فرستنده 3- موانع مربوط به پیام 4- موانع مربوط به وسایل ارتباطی
3- در کدام نوع از گوش دادن فرد، درک از پیام دیگری را با بیان مجدد یا با عبارات خاص نشان میدهد؟
1-شنیدن مودبانه 2- شنیدن رقابتی 3- شنیدن فعال 4- شنیدن تفوق جویانه
4- در کدام دسته از کلاسها معلمان و دانشآموزان دارای کار و فعالیتی برای انجام دادن هستند؟
1-کلاسهای معلم دار 2- کلاسهای رقابت مدار 3- کلاسهای شاگرد مدار 4- کلاسهای وظیفه مدار
5- بهترین سبک اداره کلاس کدام شیوه است؟
1-اقتدارگرایی آزادمنشانه 2-مستبدانه 3- آزادگذاری 4- بینابینی
6- کدام یک از موارد زیر شامل مهارت های ضمن تدریس نمیباشد؟
1-ارزشیابی تشخیصی 2-برقراری ارتباط 3- طراحی روزانه برنامه تدریس 4- تمرکز بخشی
7- در کدام سبک یادگیری فراگیرنده ترجیح میدهد خطوط کلی قوانین، فرصتهای نمایش رهبری و اقتدار معلوم باشد؟
1-سازمان دهنده 2-وابسته 3- تحقیق کننده 4- عمل کننده
8- کدام مورد از اهداف اساسی در مدیریت موثر در کلاس درس میباشد؟
1-ارتباط بین معلم و شاگرد 2- آمادگی روحی و روانی 3- شروع و خاتمه هدفمند کلاس 4- قوانین و رویههای کلاسی
9- کدام مورد از عوامل مهم در صحبت کردن موثر نمیباشد؟
1-اعتماد به نفس گوینده 2- وضوح و شفافیت 3- استفاده از رمز گذاری خاص 4- برقراری رابطه عاطفی بین طرفین
10- در کدام سبک یادگیری فراگیرنده به برقراری تعامل با دیگران نیاز دارد؟
1-سازماندهنده 2- عمل کننده 3- تحقیق کننده 4- وابسته
11- دو بعد ضروری در گوش کردن موثر کداماند؟
1-دانش و تماس چشمی 2- احساس و تماس چشمی 3- تفکر و دانش 4- دانش و احساس
12- ......... معتقد است که برای کسب موفقیت و درگیری در یک ارزیابی انتقادی به گوش کردن موثر نیازمندیم.
1-کلاین 2- کوماکی 3- ولف 4- گیلر
13- در کدام نوع گوش کردن سه مورد اعتبار گوینده، بحث منطقی و جاذبههای روانشناختی مطرح است؟
1-انتقادی 2- همدلی 3- تشخیصی 4- برای لذت بردن
14- کدام نوع گوش کردن بیشترین کاربرد در یادگیری را دارد؟
1-تشخیصی 2- خود-محوری 3- گوش دادن با توجه 4- برای کسب اطلاع
15- برای افزایش احساس همدلی و دلگرمی در اولین برخورد چه می کنیم؟
1-دستکاری نگاه 2- کج کردن گردن 3- دست دادن 4- سر تکان دادن
16- به اعتقاد «بولمر» بیشترین قضاوت شاگردان متاثر از چیست؟
1-نمرههای درسی 2- کتاب درسی 3- ارتباط خانه و مدرسه 4- اولین برخوردها
17- منظور «نپ» از مکمل کردن در ارتباط کلامی و غیر کلامی چیست؟
1-رفتارهای غیر کلامی آنچه را گفته میشود نفی میکند 2-ارتباط غیرکلامی میتواند ارتباط کلامی را روشن کند
3-رفتار غیر کلامی می تواند ارتباط کلامی را مورد تاکید قرار دهد 4- ارتباط غیرکلامی میتواند جایگزین ارتباط کلامی شود.
18- ارتباط دورن فردی چه نوع ارتباطی است؟
1-ارتباط رودررو 2- ارتباط با مخاطب زیاد 3- ارتباط در جمع 4- ارتباط با خود
19- مدیریت موثر کلاس درس چه زمانی رخ میدهد؟
1-وقتی معلم تدریس موضوعات را آغاز کند 2- وقتی معلم روابط رسمی را اولویت قرار می دهد
3- وقتی معلم انتظارات خود را به شاگرد منتقل نماید 4- وقتی معلم توجه شاگرد را برمی انگیزاند
20- حریم شخصی افراد چه فاصلهای را در بر میگیرد؟
1-2/1 تا6/3 2- بیش از 6/3 متر 3- 45تا 120 سانتیمتر 4- 15 تا 45 سانتی متر
شاد و پیروز باشید
ارتباط با نویسنده وبلاگ :